Projekta nosaukums: “Tūrisma uzņēmumu konkurētspējas palielināšana, izmantojot pieredzes ekonomikas uzņēmējdarbības modeli” (īss nosaukums: Tūrisms caur Pieredzi (Scaling Experiences))
Projekta kopējais budžets: 1,4 milj. EUR, t. sk. LTA daļa – 205 000 EUR
Atbalsta intensitāte: 80% - ERDF, 20% - līdzfinansējums
Projekta ilgums: 2025. gada maijs – 2027. gada oktobris (30 mēneši)
Projekta partneri:
- Visit.Tartu - vadošais partneris - EST
- Tartu Radošo industriju centrs - EST
- Latgales Tūrisma asociācija - LV
- Biedrība “Vidzemes radoši stropi” - LV
- Lääne-Viru apriņķa pašvaldību apvienība - EST
- Dienvidaustrumu Somijas Lietišķo zinātņu universitāte - FIN
Problēmsituācija: Šobrīd jaunie tūrisma uzņēmumi, kas uzņem apmeklētājus tiešās ES austrumu pierobežas zonās, cīnās ar grūtībām, jo daudzi vietējie un īpaši ārvalstu apmeklētāji neuzskata šos reģionus par drošiem ceļojumu galamērķiem. Tomēr ir skaidrs, ka pierobeža ir droša vieta, kur atrasties, un ikviens ceļotājs ir laipni aicināts iepazīt Latgales pierobežas unikālo kultūras un dabas mantojumu. Tomēr ceļotāju nedrošības dēļ, tūrisma uzņēmumiem, kuri atrodas šajos reģionos, ir jāpieliek daudz lielākas pūles, lai uzrunātu potenciālos klientus, kā no vietējiem, tā no ārvalstu tirgiem. Uzņēmumiemir jāatrod veids, kā izcelties citu galamērķu vidū un piedāvāt saviem klientiem vērtīgāku un neaizmirstamāku pieredzi.
Projekta mērķis: Veicināt ES austrumu pierobežas zonas tūrisma uzņēmēju konkurētspēju, radot jaunus un inovatīvus tūrisma produktus ar reālu pievienoto vērtību.
Projekta mērķauditorija:
- MVU - 15 mazie un vidējie uzņēmumi (SIA, IK, Z/S, u.c.), kas ir jaunāki par 7 gadiem
- Darbības joma - Izmitināšana, ēdināšana, atpūta/izklaide, radošās industrijas, lauku saimniecības. Izņēmums: pārtikas ražošana.
- 2 raundi, katrs ilgst 8 mēnešus:
- 2025.g. septembris – 2026.g. maijs
- 2026.g. septembris – 2027.g. maijs
Plānotās aktivitātes:
- Katra uzņēmuma attīstības iespēju izpēte un analīze;
- Tūrisma ekspertu un mentoru individuālās konsultācijas;
- Ceļa kartes sagatavošana individuāli katram uzņēmumam jauna produkta/pakalpojuma izstrādei un ieviešanai;
- Dalība praktiskas apmācības grupās (2 tiešsaistē ar starptautiskiem ekspertiem un 2 klātienē ar Latvijas ekspertiem);
- Tīklošanās tematiskajās pārrobežu grupās - 6 tiešsaistes sesijas;
- Dalība 3-dienu pieredzes apmaiņas braucienos (1 – Igaunijā, 1 – Somijā);
- Reklāmas video rullīšu izveidošana un digitāla mārketinga kampaņa soc. tīklos 3 valstīs;
- Kopējais drukātais un digitālais reklāmas buklets (visi LV, EST, FI dalībnieki), tiks izplatīts Latvijā, Igaunijā un Somijā;
- Jaunu produktu/pakalpojumu veicināšanas pasākums - festivāls “Pieredze pāri robežām”;
- Uzņēmuma iekļaušana tiešsaistes rezervēšanas sistēmā “Local experiences " (Vietējās pieredzes), kas tiks integrēta mājaslapā latgale.travel;
Iesaistīto uzņēmēju ieguvumi:
- Individualizēta pieeja, ekspertu konsultācijas un mentorings: Katrs uzņēmums saņems pielāgotu atbalstu, sākot ar vajadzību izpēti un beidzot ar individuālas attīstības ceļa kartes izveidi jauna produkta vai pakalpojuma ieviešanai.
- Jaunas zināšanas un prasmes: Apmācības, tīklošanās un pieredzes gūšana no Igaunijas un Somijas kolēģiem ļaus iepazīties ar labākajiem prakses piemēriem, gūt jaunas idejas, veidot jaunus kontaktus un sadarbības.
- Sava piedāvājuma būtiska uzlabošana: Jauna produkta vai pakalpojuma ieviešana vai esošā pakalpojuma pilnveidošana, šādā veidā paaugstinot sava uzņēmuma konkurētspēju.
- Jaunu klientu piesaiste: Mārketinga aktivitātes Latvijā, Igaunijā un Somijā, digitālā mārketinga kampaņa soc. tīklos, tiks izveidoti reklāmas video rullīši un kopīgs drukātais un digitālais reklāmas buklets, kas tiks izplatīts Latvijā, Igaunijā un Somijā.
- Iekļaušana tiešsaistes pārdošanas sistēmā “Vietējā pieredze/ Local experiences" (tiks integrēta mājaslapā latgale.travel), padarot tūrisma pakalpojumus pieejamākus daudz plašākai vietējai un ārvalstu auditorijai un būtiski atvieglojot lēmumu pieņemšanas un pirkšanas procesu.
Projekta sagaidāmie rezultāti:
- 13-15 jauni un inovatīvie pakalpojumi ar reālu pievienoto vērtību, kas ļaus reģiona tūrisma uzņēmējiem izcelties citu galamērķu vidū un piedāvāt saviem klientiem vērtīgāku un neaizmirstamāku pieredzi, pārejot no pakalpojumu ekonomikas uz pieredzes ekonomikas modeli.
- Stiprāks ES austrumu pierobežas zonas tūrisma piedāvājums, kas veicinās reģiona konkurētspēju un stimulēs vietējo un ienākošo tūrismu.
- Tūristu pieaugums, īpaši akcentējot Igaunijas tirgu: Iekļaušanakopējā digitālajā reklāmā un drukātajos materiālos, kas tiks izplatīts Latvijā, Igaunijā un Somijā, palielinās reģiona atpazīstamību un palīdzēs sasniegt plašāku potenciālo klientu loku.
- Tiešsaistes rezervēšanas sistēma “Vietējā pieredze", kas tiks integrēta mājaslapā latgale.travel, nodrošinot tiešu piekļuvi ārvalstu tirgiem un atvieglos rezervāciju procesu potenciālajiem klientiem.
Pašvaldību ieguvumi:
- Sava galamērķa konkurētspējas stiprināšana: Pašvaldības teritorijā kļūs vairāk konkurētspējīgu uzņēmumu ar inovatīviem un uzlabotiem tūrisma pakalpojumiem, kas stiprinās pašvaldības kopējo tūrisma piedāvājumu un veicinās tūrisma galamērķa konkurētspēju;
- Tūristu pieaugums, īpaši piesaistot Igaunijas tirgu: Iespēja piesaistīt savai teritorijai vairāk ārvalstu tūristu no Igaunijas un Somijas, īstenojot projektā ieplānoto starptautisko mārketingu;
- Novada iesaistīto uzņēmēju iekļaušana tiešsaistes rezervēšanas sistēmā “Vietējā pieredze": jaunizveidoti produkti/ pakalpojumi tiks iekļāuti jaunajā tiešsaistes "veikalā", mājaslapā latgale.travel, nodrošinot ārvalstu tūristiem vieglāku piekļuvi jaunajiem pakalpojumiem un atvieglojot rezervāciju procesu potenciālajiem klientiem
- Pierobežas reģionu pozitīvāka tēla veicināšana: Publicitāte par projekta gaitu un tā rezultātiem - jauniem tūrisma pakalpojumiem un produktiem veicinās reģiona pozitīvāko tēlu un stimulēs drošāku sajūtu potenciālo tūristu vidū.
Plašāka informācija par projektu: Latgales Tūrisma asociācija
https://latgale.travel/jauns-impulss-latgales-regiona-turisma-uznemejiem/
+371 29395343 (Jeļena)
projekts@latgale.travelv
Papildu informācija par programmu: www.centralbaltic.eu