Izglītības attīstības virsmērķis 2021. - 2027.gadam

Nodrošināt kvalitatīvas izglītības iespējas visiem Latvijas iedzīvotājiem, lai veicinātu ikviena potenciāla attīstību un īstenošanu visa mūža garumā un lai veidotu ikviena spēju mainīties un atbildīgi vadīt pastāvīgās pārmaiņas sabiedrībā un tautsaimniecībā.

Izglītības attīstības mērķi

  1. Augsti kvalificēti, kompetenti un uz izcilību orientēti pedagogi un akadēmiskais personāls;
  2. Mūsdienīgs, kvalitatīvs un uz darba tirgū augsti novērtētu prasmju attīstīšanu orientēts izglītības piedāvājums;
  3. Atbalsts ikviena izaugsmei;
  4. Ilgtspējīga un efektīva izglītības sistēmas un resursu pārvaldība;

/Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021.-2027.gadam "Nākotnes prasmes nākotnes sabiedrībai"

Kvalitatīva, pieejama, iekļaujoša izglītība

 (No Ludzas novada attīstības programmas 2021.-2027.g.)

Ludzas novada izglītības darba prioritātes un uzdevumi 2025./2026.mācību gadam:

  1. Iekļaujošas izglītības stiprināšana
    • Vienlīdzīgu mācīšanās iespēju nodrošināšana visiem skolēniem.
    • Pedagogu profesionālā pilnveide iekļaujošas pedagoģijas jomā – semināri, kursi, labās prakses pieredze.
    • Atbalsta personāla kapacitātes stiprināšana, nodrošinot to pieejamību un kvalitāti.
    • Iekļaujošas vides pilnveide skolās un pirmsskolās – pielāgota fiziskā vide, mācību materiāli, elastīgs mācību process.
  2. Talantu atklāšana un attīstīšana
    • Sistēmiska pieeja talantu identificēšanā un attīstībā.
    • Atbalsts interešu izglītībai, konkursiem un olimpiādēm dažādās jomās (zinātne, māksla, sports, tehnoloģijas).
    • Digitālo rīku dažādošana un izmantošana personalizētai mācīšanai.
  3. Efektīva un ilgtspējīga pārvaldība
    • Datos balstīta lēmumu pieņemšana – regulāra mācību rezultātu, iesaistes un attīstības rādītāju analīze.
    • Resursu optimizācija – pedagogu noslodzes sabalansēšana, mācību līdzekļu efektīva izmantošana, budžeta plānošana atbilstoši prioritātēm.
    • Kvalitātes monitoringa sistēmas pilnveide – regulāra mācību rezultātu analīze, skolēnu iesaistes un emocionālās labsajūtas izpēte.
    • Digitālās pārvaldības rīku ieviešana un izmantošana – dokumentu aprites, uzskaites un komunikācijas procesu digitalizācija.

Metodiskā darba organizācija

Ludzas novada Mācību jomu koordinatori ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­2025./2026. mācību gadā

Kontaktpersona:

Inta Laganovska-Vesere

Metodiķe
-
Ludzas novada Izglītības pārvalde, 212.kabinets
inta.laganovska-vesere [at] ludzasnovads.lv